شاهزاده دوکهیه




seoul













HoMe : eMaiL : Profile : Designer : archive

دوکهیه (deokhye) آخرین شاهزاده خانم کره بوده است. او در ۲۵ می ۱۹۱۲ در قصر چانگدوک در سئول به دنیا آمد و کوچکترین دختر امپراطور گوانگمو بود. پدرش او را خیلی دوست داشت و برایش مهد کودکی در قصر ساخت و دختران هم سن او به مهد کودک توجه داشتند و حسودی می کردند!!

در سال ۱۹۱۹ با کیم جانگ هان که یک یتیم بود نامزد کرد و در ۱۹۲۵ به ژاپن رفت و تظاهر کرد که مشغول تحصیل است . او را فردی ساکت و گوشه نشین توصیف کرده اند . وقتی خبر مرگ مادرش به او رسید (در سال ۱۹۲۹) خودش را در اتاقی حبس کرد و در نهایت توانست اجازه بازدید کره به طور موقت برای حضور در مراسم یادبود مادرش در سال ۱۹۳۰ بگیرد .

در بهار ۱۹۳۰ نشانه هایی از زوال عقل زودرس در وی مشاهده شد. در طول این مدت او اغلب فراموش می کرد که غذا بخورد اما در سال بعد وضعیت او کمی بهبود یافت.

در ماه می سال ۱۹۳۱ ، او با یک مرد اشراف زاده ژاپنی به نام سوتاکیوکی ازدواج کرد . در اصل این ازدواج در سال ۱۹۳۰ تصمیم گرفته شده بود .

برادر او اعتراض کرد و مخالف بود و به خاطر موقعیتش ازدواج به بعد موکول شد. وقتی بهبود یافت سریعا تصمیم گرفت ازدواج کند . او در سال ۱۹۳۲ یک دختر بدنیا آورد و در ۱۹۳۳ او دوباره به بیماری روانی دچار شد و بعد از این او سال ها در کلینیک های مختلف روانی به سر برد و در نهایت در سال ۱۹۵۳ از همسرش طلاق گرفت .

رنج و درد یک ازدواج ناموفق ، و بعد از آن خودکشی دخترش در ۱۹۵۵سال منجر به وخیم تر شدن حال وی شد.

او در سال ۱۹۶۲ به دعوت دولت کره به کشورش بازگشت. وقتی که به سرزمین مادریش نزدیک می شد فقط گریه می کرد و با وجود وضعیت بدش در کره ماند .

سرانجام در ۲۱ اوریل ۱۹۸۹ در قصر چانگدوک چشم از جهان فرو بست و در هونگریورونگ در نامیانگجو نزدیک سئول به خاک سپرده شد

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





park sun hye --- دو شنبه 26 آبان 1393برچسب:شاهزاده دوکهیه, --- 12:12 AM ---